GeelLaakdalMeerhout

Helft van aangiftes of meldingen op afspraak wordt online gedaan

1.582 aangiftes of meldingen op afspraak werden de eerste zes maanden in de kantoren van de politiezone Geel-Laakdal-Meerhout gemaakt. Bijna 80% van deze afspraken werden in Geel geboekt. De helft werd door de mensen zelf online vastgelegd. De overgrote meerderheid (94%) van de respondenten die na afloop de kwaliteitsbevraging hebben ingevuld, is (heel) tevreden over het contact met de politiemedewerker.

‘Beledigingen, bedreiging, laster en eerroof’ werd het meeste aangegeven (12%), gevolgd door ‘verlies of diefstal van het inschrijvingsbewijs van een voertuig’ (12%) en ‘fraude en oplichting via internet of sociale media’ (11%).
91 procent van de mensen die een afspraak maakten, woont in de politiezone. Bijna drie vierde (72%) kan binnen de 48 uur terecht voor een niet-dringende aangifte. Tien procent daagde niet op voor zijn of haar afspraak.

Eén op de vijf personen die een kwaliteitsbevraging ontvingen na een bezoek, vulde deze in. Hieruit blijkt dat 76 procent weet dat we op afspraak werken. 94 procent is tevreden over het contact met de politiemedewerker en 90 procent van de respondenten heeft vertrouwen in onze politiezone. Het slechtste scoren de agenten op het waarborgen van de privacy. Dertien procent is hier (heel) ontevreden over. De lokale politie bekijkt dan ook hoe men dit kan verbeteren, rekening houdend met de huidige corona-maatregelen.