DesselMol

Tijs Vanneste, bezieler van het tv-programma ‘De Kemping’ valt in de prijzen met… bier!

Op de jaarlijkse London Beer Competition, een wedstrijd waar bieren van over de hele wereld tegen elkaar strijden, is het huisbier van het Eén-programma De Kemping in de prijzen gevallen. “Ne Kemping”, zo heet het blonde biertje, in de Kempen ontwikkeld en gebrouwen, gaat naar huis met een zilveren medaille.

“Dit durfden we voorzichtig te dromen maar dat het nu ook gelukt is blijft ‘echt zot'”, zegt Kevin Vleminx van Beer 4 Nature.

Het blonde bier van hoge gisting werd speciaal voor ‘De Kemping’ gebrouwen. In het programma stampt Tijs Vanneste samen met een gemotiveerd team een Kemping uit de grond. Het programma is op dit moment aan het tweede seizoen toe, en het bijhorende bier Ne Kemping dus ook. Maar dat het ook meer is dan ‘het biertje met het logo van De Kemping erop’ is nu wel duidelijk.

De opbrengsten van het bier gaan naar de vzw achter De Kemping, die kwetsbare werkzoekende mensen een betaald ervaringstraject aanbiedt, en naar de bossen van Beer 4 Nature. Zo doe je dankzij het drinken van Ne Kemping aan natuurbehoud én jobcreatie.