Geel

Cafetaria ziekenhuis Geel steekt in het nieuw met zelfbediening

De lobby van Ziekenhuis Geel is vernieuwd en sinds dinsdag kan je er opnieuw terecht voor een hapje en een drankje. Het ziekenhuis koos voor een zelfbedieningsformule waarbij bezoekers en patiënten de keuze hebben uit een ruim assortiment aan kleine versnaperingen, verse salades, frisdranken en koude maaltijden.

Koffieliefhebbers kiezen hun favoriete warme drank aan een Starbucks® koffiecorner. Maar ook als je gewoon even je mails wil bekijken of rustig een boek wil lezen ben je welkom in de Lobby.

“Met de opening van de Lobby sluiten we de eerste fase van de verbouwingswerken in onze inkomhal af. In een volgende fase pakken we de opnamebalie en zone met de inschrijvingskiosken aan. Het is voornamelijk de bedoeling om alles te moderniseren en aan te passen aan de nieuwe noden en gewoontes. Rond de jaarwisseling hopen we dat onze inkomhal er helemaal anders uit zal zien,” vertelt Danny Van Reeth, directeur technische en facilitaire dienst van Ziekenhuis Geel.

Ook het meubilair van de Lobby krijgt nog een opfrisbeurt. “Momenteel hebben we ervoor gekozen om de tafels en stoelen van de vorige cafetaria te hergebruiken. Maar eens alle verbouwingswerken in de inkomhal afgerond zijn, wordt ook de Lobby definitief verder aangekleed. Het is de bedoeling om de inrichting huiselijker en gezelliger te maken. Denk aan comfortabele zeteltjes, warme verlichting en wat groen,” vult Danny Van Reeth aan.

De directie van Ziekenhuis Geel speelde al langer met het idee om de formule van een cafetaria in de inkomhal te herbekijken. Een meer flexibele formule waarbij er geen rekening moet gehouden worden met beperkte openingsuren of het verplicht nuttigen van een drankje of een maaltijd kreeg de voorkeur.

“We hebben gekozen voor een nieuw concept, waarbij onze patiënten en bezoekers veel meer vrijheid krijgen. De Lobby is een ruimte waar je terecht kan om iets kleins te eten of te drinken. Maar je kan er even goed rustig zitten na een gesprek met een arts of je mails nakijken, terwijl je bijvoorbeeld wacht op een familielid dat op consultatie is,” legt Jan Flament, CEO van Ziekenhuis Geel uit.

Bovendien is de nieuwe Lobby doorheen de dag vrij toegankelijk voor iedereen. “Waar de vroegere cafetaria slechts beperkte openingsuren had en enkel op weekdagen geopend was, is de Lobby alle weekdagen open van 6.45u tot 20.45u en in het weekend en op feestdagen van 8u tot 19.45u. De openingsuren lopen dus gelijk met die van onze opnamebalie,” vult Jan Flament aan.