Mobitwin in Herentals viert zijn 30-jarig bestaan. Het initiatief, vroeger bekend als de MinderMobielenCentrale, helpt minder mobiele inwoners om actief te blijven en sociaal contact te houden.Wat begon in 1996 met twee vrijwilligers, groeide uit tot een netwerk van 15 chauffeurs die vandaag zo’n 300 mensen vervoeren.
In totaal waren al 83 chauffeurs actief, goed voor meer dan twee miljoen gereden kilometers. De vrijwilligers doen meer dan rijden alleen: ze bieden ook een luisterend oor en doorbreken eenzaamheid. Ter gelegenheid van het jubileum werden de chauffeurs op 22 april feestelijk in de bloemetjes gezet.