Balen

Balen vraagt dringend veilige oplossing voor kruispunt Westhoek op N18

De gemeente Balen vraagt opnieuw aan het Agentschap Wegen en Verkeer om dringend werk te maken van een veilige oplossing voor het kruispunt Westhoek op de N18. Uit nieuwe verkeerstellingen blijkt dat het kruispunt gevaarlijk is voor zowel automobilisten als fietsers en voetgangers.

Vooral verkeer uit Olmen moet vaak lang wachten om veilig over te steken of af te slaan. Volgens de gemeente voelen bestuurders zich daardoor soms verplicht om risico’s te nemen. Ook sluipverkeer in omliggende woonstraten neemt toe.

Omdat er voorlopig geen Vlaams budget is, wil Balen samen met AWV een werkgroep opstarten om mogelijke oplossingen, zoals verkeerslichten, al te onderzoeken en eventueel te testen met proefopstellingen.