HerentalsMol

Campagne roept inwoners op om voortuinen te vergroenen

Met de campagne “Hier sijpelt het door” roepen verschillende Kempense gemeenten inwoners op om hun voortuin groener en watervriendelijker te maken. Door minder tegels en meer planten kan regenwater beter in de bodem sijpelen, wat helpt tegen wateroverlast en droogte.

Inwoners krijgen tips om eenvoudig hun tuin te ontharden en maken kans op één van drie cadeaubonnen van 50 euro. Daarnaast zijn er gratis webinars en advies van Tuinrangers voorzien. De campagne sluit ook aan bij het Vlaams Kampioenschap Tegelwippen, dat nog loopt tot oktober.