GeelHerentals

Elia plant nieuwe ondergrondse hoogspanningsverbindingen

Elia plant in de regio Midden-Kempen twee nieuwe ondergrondse hoogspanningsverbindingen tussen Herentals en Poederlee, en tussen Herentals en Geel. De netbeheerder wil zo inspelen op de stijgende vraag naar elektriciteit door onder meer elektrische wagens en warmtepompen.

Elia organiseert binnenkort infomomenten in Geel en Lichtaart om bewoners te informeren over de plannen en mogelijke hinder. Als de vergunningen worden goedgekeurd, starten de werken in 2027 en duren ze vermoedelijk tot 2030. Daarna verdwijnt een oudere bovengrondse hoogspanningslijn tussen Poederlee en Mol.