Het OPZ Geel en het stadsbestuur brachten vrijdag hulde aan de pleeg-, zorg- en opvanggezinnen uit Geel en de buurgemeenten. Dat gebeurde op 15 mei, de naamdag van de Heilige Dimpna, een jaarlijkse traditie in de regio.
Dagelijks zorgen ongeveer honderd gezinnen voor mensen met een psychische kwetsbaarheid. Volgens het stadsbestuur is dat een bijzonder engagement met grote maatschappelijke waarde.
Twaalf gezinnen werden extra in de bloemetjes gezet voor hun jubileum. Twee van hen zijn al zestig jaar actief als pleeggezin. Ook zeven gezinnen die recent stopten, kregen een bijzondere erkenning voor hun jarenlange inzet.