GheelaMania 5 ging vrijdagvond in première in Geel. In een grote tent op De Werft brengen 450 acteurs en figuranten een muzikaal theaterspektakel rond de legende van Sint-Dimpna, gekoppeld aan een hedendaags verhaal.
De voorstelling maakt deel uit van de vijfjaarlijkse Dimpnadagen en focust dit jaar op kwetsbare jongeren en de traditie van gezinsverpleging in de Barmhartige Stede.
In totaal zijn er achttien voorstellingen gepland, waarvan twee voor scholen. Intussen is al 85 procent van de tickets verkocht. De organisatie verwacht de komende weken zo’n 20.000 toeschouwers.