In Mol lanceert de gemeente het nieuwe mobiliteitsplan “Mol op Koers”. Inwoners kunnen de voorstellen online bekijken en hun mening geven over de toekomst van het verkeer in de gemeente. De bevraging loopt tot 1 juni.
Het plan schetst een brede visie op mobiliteit, met aandacht voor verbindingswegen, rustigere woonstraten, veilige fietsverbindingen en een vlot bereikbaar centrum. Ook de organisatie van vrachtverkeer komt aan bod.
Volgens het Molse gemeentebestuur zijn er nog geen definitieve beslissingen genomen. De reacties van inwoners zullen mee bepalen welke richting het plan uiteindelijk uitgaat.