Geel

Nieuwe fietstunnel in Geel officieel geopend en verhoogt veiligheid van fietsers

In Geel is zondagochtend een nieuwe fietstunnel onder de spoorweg aan het Kleinhoefpad officieel geopend. De tunnel verbindt de fietsostrade met onder meer de campus van Thomas More en maakt een drukke fietsroute veiliger door de overweg conflictvrij te maken.

Infrabel noemt het wegwerken van overwegen een prioriteit om ernstige ongevallen te voorkomen. De Geelse Fietsersbond is tevreden met de nieuwe tunnel, maar roept de Vlaamse regering op om ook werk te maken van conflictvrije kruispunten op de drukke Ring van Geel.