Heist-op-den-Berg

Plaatsverboden aan jongeren die herhaaldelijk overlast veroorzaken

Na de zware vechtpartij op een caféterras in Heist-op-den-Berg overweegt burgemeester Dirk Van Noten om plaatsverboden op te leggen aan jongeren die herhaaldelijk overlast veroorzaken. In de nacht van vrijdag op zaterdag escaleerde een ruzie op het terras van Den Hosp, waarbij tafels en stoelen werden gegooid. Volgens de burgemeester gaat het vaker om dezelfde groep jongeren. De politie kon verschillende verdachten identificeren en het dossier ligt nu bij het parket en de jeugdrechter. Van Noten bekijkt nu samen met de politie of een plaatsverbod kan helpen om nieuwe incidenten te voorkomen.