Vanaf 8 juni start een nieuwe fase van de weg- en rioleringswerken in de Gasthuisstraat in Geel. De straat wordt volledig afgesloten tot het voorjaar van 2027. Het kruispunt met de Diestseweg gaat wel opnieuw open voor verkeer.
Handelaars, organisaties, het ziekenhuis en het Sociaal Huis blijven bereikbaar, al gelden er omleidingen en aangepaste verkeersmaatregelen. Ook De Lijn past haar dienstregeling aan en verplaatst enkele bushaltes. Bestuurders die niet in het centrum moeten zijn, worden gevraagd de omleiding via de Westelijke Ring te volgen.